27 maj 2008

Snart sommarlov

Eller ja, så mycket sommarlov man nu får när man ska jobba hela sommaren ;)
Lov från skolan i alla fall, vilket jag ser VÄLDIGT mycket framemot nu.

Imorgon är det salstenta i statistik, något som inte direkt får mig att bli helt till mig, om vi säger så.
Sist jag skrev statistiktentor så.. ja.. näe vi talar inte mer om dom helt enkelt.
Pressen blir ju inte direkt mindre av att vi har en omtenta på oss, vilken är veckan efter det vanliga tentatillfället och misslyckas man även på den så får man inte registrera sig på höstterminen.
Ingen press alls. Nej då.

Vår rapport går det väl sådär med också, det verkade vara helt fantastiskt fina resultat tyckte vi från början. Sen insåg vi två saker;
1. Vi kan inte tolka dem
2. Ovanstående gjorde att vi tolkat dem fel och att de inte alls var så fantastiska som vi trott från början.
Så där står vi mer eller mindre handfallna också.
Förhoppningsvis leder vår enorma kunskap i ordbajsande till att det löser sig ändå.

Just nu längtar jag innerligt efter helgen! Det ska bli så skönt att få ta en paus från skola, från stress och från tentaångest och bara slappa med kompisar och fota och annat skoj! :D
Annars så längtar jag mest efter sommarlov, efter att få slappna av och efter sommarvärme!

Näe, tillbaka till centralmått och produktmomentkorrelationskoefficienter! ;)

Inga kommentarer: