10 juni 2010

Update

My god, måste vara nåt fel på mig.. uppdatera bloggen, redan? Det har ju inte ens blivit nytt år ännu :P

Men men, uppdatering på vad som händer i mitt liv just nu (i stora drag);

* Imorrn åker jag till Visby med min pappa och lillasyster för att umgås med familj och vänner, för att gå på bröllop och för att njuta av livet.

* Bilen är fortfarande trasig, men flytten (delar av den) går bra ändå, det är tur man har vänner med bil. Men det är ju kanske mindre kul att ekonomin nog inte klarar av att betala denna fantastiska mekaniker som jobbar med bilen. Det är lite fascinerande dock, han behövde byta katalysator (ni som inte vet vad det är, google it ffs) och istället för att köpa en ny till Volvo som tydligen var rätt dyrt, så bygger karln om en gammal från en Opel istället. Sanslöst ^^

* Eftersom uppsatsen är inlämnad så har jag senaste dagarna haft mer tid att spendera med mina vänner än under hela våren sammanlagt tror jag, ack så jag saknat det! Jag kommer på mig själv med att bara sitta och le, för det är så jävla härligt att bara sitta och vara social och prata skit utan att behöva ha stress i bakhuvudet.

* Jag kan numera läsa en normal bok, utan att känna att jag egentligen borde läsa kurslitteratur. Helt underbar känsla och ojojoj vad jag ska läsa!

* Om en vecka får jag träffa resten av min familj igen (de som inte är med på Gotland då vill säga) och gud så jag längtar! Norrland here i come!

* Jag har idag bokat in mina första pass på rättspsyk och se på själva fan, jag kan ha piercingarna kvar! Win for me! :D Kanske en liten fånig sak egentligen, men för mig betyder det mycket.

* Min lägenhet består numera enbart av en del tomma möbler, lite kläder slängda i ett hörn och en del mat. Allt annat är utpackat och borta redan, det känns skönt att ha det gjort men aj aj så ont det gör. Denial is my friend. Det här tänker jag minsann inte ta itu med känslomässigt förrän nångång 2101.

* Och btw, uppsatsen är klar nu med alla de små ändringar vi fick av examinatorn. Så om det är någon som är intresserad av att läsa; skicka mailadressen till mig så mailar jag iväg den. :)

* Nu - godnatt!
* Imorrn - Semester, familj, Gotland och underbara dagar!

Inga kommentarer: