27 juni 2010

En midsommarhelg

Ujujuj det här blir ett långt inlägg! Måste kanske ta och uppdatera lite oftare, så ni slipper läsa en bok en gång i veckan när det har hänt en del. ;)

I torsdags hade jag mitt första pass på rättspsyk och det var sjukt kul, där kommer jag trivas som handen i handsken bara jag får komma in lite i rutinerna och sådär. Fast jag är ju fortfarande väldigt sugen på att söka jobb på de två avdelningarna lite längre bort i korridoren också.. ;)
Mindre kul den dagen var att jobba 17 timmar - 11 på rättspsyk först, och sen direkt till mitt andra jobb och köra nattpass där. Men det gick ju bra det också :)

Midsommar har vart en helt strålande underbar helg.
Fredagen spenderades i det nya fina hemmet (inte riktigt helt inflyttad än dock, men snart) med grillning i trädgården, underbara vänner och bara ett härligt litet rus av sommarglädje och lycka.
Det är så vansinnigt skönt att börja hitta tillbaka till sig själv igen efter de senaste månadernas kaos och dåligheter!

Igår jobbade jag på Wish som hade mixkväll, så det var väldigt blandat med folk och SÅ otroligt roligt!
Helt perfekt med folk i baren så det var nästan hela tiden nåt att göra men vart aldrig för stressigt, underbara människor och så mycket vackra personer att titta på! Precis som en midsommarnatts(mar)dröm ska vara! ;)
Supersuperkul var det, nästan så jag får lust att överge mitt yrke inom det sociala arbetet och bli bartender på fulltid (och där fick min familj en samlad hjärtattack) men näee.. bartender-delen får nog förbli en hobby, även om det fortfarande ligger en liten dröm där i bakhuvudet om att en gång starta en egen bar.. :)

Sist men inte minst kommer en hel DRÖS med bilder från underbara Andreas, hoppas ni gillar dom lika mycket som jag gör!

Glad midsommar på er i efterskott och gå ut i solen och njut av värmen! :)
xoxo



















1 kommentar:

Ann sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på, inte helt otippat när det kommer från er två :)