16 juni 2010

Från ö till ö

De senaste dagarna har spenderats på Gotland, en av de absolut vackraste platserna i Sverige som jag känner till. Jag fullkomligt avgudar den där ön och att ströva omkring inne i Visby ger mig sånt ofantligt lugn att det faktiskt är lite underligt att jag inte bor där. Än.

Min kusins bröllop var helt klart ett av de vackraste jag sett. I sann Gotlands-anda var det naturligtvis mycket rosor överallt, det var vackert och framförallt var det inte en massa snack om evighet, gud och sånt. Det var mycket känsloladdat men det var samtidigt mycket klarsynt och istället för att avsluta med "tills döden skiljer oss åt", så avslutades alltid med "tills livet skiljer oss åt". Något jag fann ofantligt vackert och väldigt smart.

Resterande dagar spenderades med att;

- sola
- shoppa
- umgås med min familj
- spela kort till sent på natten
- vara ute på krogen mycket senare än jag egentligen borde, med människor jag egentligen inte känner
- få så mycket komplimanger att jag nog behöver landa lite på jorden igen, efter att ha vart lite uppblåst ett tag :P

Idag åkte jag norröver istället. Från en ö till en annan, ikväll sover jag på min mammas soffa uppe i Norrland och kontrasterna är rätt enorma. Här är det också härligt att vara, men inte på grund av platsen utan på grund av de som finns här. Nog för att det var underbart att träffa min lillasyster, pappa och alla andra i min familj jag alldeles för sällan träffar, men Gotland hade vart underbart även om de inte var där samtidigt som mig. Det hade verkligen inte den här staden och var alldeles för längesen jag träffade moderssidan av min familj nu. Även om den här staden aldrig har, och förmodligen aldrig kommer kunna ge, en känsla av ro och harmoni.
Men människorna i den väger upp för det.

Här blir jag i alla fall kvar i en vecka, sen är det hem till jobb - flytt - och födelsedag. Usch, jag vet verkligen inte riktigt vad jag ska göra av nån av delarna, men bra blir det väl till slut. :)

Nu är det dags att nanna, imorrn ska jag rensa glas ur en bil och vara nyttig!
xoxo

Inga kommentarer: