17 juni 2010

Distans

Ibland är det bra att få lite distans till saker, så det är kanske skönt att vara tiotals mil bort från epicentrum.

Igår var jag otroligt manlig. Jag mekade med min mammas volvo i flera timmar och var sjukt oljig och luktade mängder med man när jag var klar.
Idag var jag otroligt kvinnlig. Jag har suttit i en tvättstuga i flera timmar och bara strukit en väldig massa lakan och påslakan.

Det är ju till att verkligen inte ha nån som helst balans mellan könsrollerna. :p

Imorgon ska jag hälsa på min fantastiska gammelmoster (92 år and still going strong), vi ska skvallra om en massa strunt, spela en väldig massa kort och äta god mat. ^^
Det ska verkligen bli hur nice som helst, det är så underbart att vara hemma hos sin familj!!
Och på måndag ska jag hälsa på Stridsberg i Övik och ta en massa nya foton och det ska bli så galet kul! Jag ser vansinnigt mycket framemot det! Inte bara för att jag får träffa en väldigt god och kär vän till mig, jag får dessutom leka, ha kul ett par timmar och bara njuta av min största hobby! Något jag inte alltid kan, men eftersom Andreas är bäst i världen på alla sätt och vis är det bara roligt att hälsa på. :)

Om några dagar är jag tillbaka i storstaden igen, så underligt det känns. Lika underligt som varje gång jag är här, det känns på samma gång som att det var bara några veckor sen jag var här sist samtidigt som det känns som åratal sen.

Det handlar nog bara helt enkelt om balans, som i allt annat i livet.
Det gäller att avgöra vad som faktiskt händer, vad som ska ta din tid och vad som är värt fokus och energi. :)

xoxo

Inga kommentarer: