30 augusti 2008

Pew pew pews!

Laseroperationen är över!

Var helt vansinnigt nervös och hävdar bestämt att det lugnande man fick innan inte alls var nog! :P

Men det gick bra, personalen där är verkligen så vansinnigt trevliga, att receptionisten tar sig tid att kika in då och då i vilorummet och ge mig vatten är fan värt 12 000 bara det. :P

Ni som har sett Clockwork Orange vet precis hur jag hade det under tio minuter, ni som inte har det kan gå och sätta er i skamvrån och sen se den. För att förstå hur jag hade det :P
Det värsta var faktiskt alla förberedelser inför själva lasern, svidande ögondroppar, extremt starkt ljus rakt in i ett öga du inte kan stänga, tejp lite överallt i ansiktet och framförallt en gräslig vakuumklämm rakt över ögat som var minst sagt obehaglig.
Det kombinerat ger en rätt obehaglig upplevelse jag gärna slipper göra igen! Tur att det bara var ett öga liksom ^^

Lasern däremot var riktigt nice, det tog kanske 10-15 sekunder sen var det över och den var hur fin som helst. Den lät inte pew pew pews (men jag tänkte det i huvudet) men den hade i alla fall massa fina färger och var allmänt trevlig att titta på. Så det var soft ^^

Nu har jag tre olika saker att med jämna mellanrum droppa i ögat en vecka, ett par återbesök och ett öga som jag ser gräsligt suddigt på.
Men fan va nice det ska bli imorrn när allt klarnar och jag ser tydligt. <3
Lovely säger jag bara! :D

Nu ska jag gå ner och dricka mitt glas vin, sitta i soffan och njuta av att det snart blir god middag med äppelpaj till dessert. :D

Inga kommentarer: