08 augusti 2008

Myspace

Både bra och dåliga saker med att ha sitt ansikte publicerat för hela världen att se på internet.
Det är bra för att folk ser en och det är kul att få positiv kritik och jobb etc :)
Det är dock dåligt för att vissa människor inte förstår det där med copyright och sådär.
Hittade en av mina bilder på myspace hos en människa jag aldrig pratat med förut! Han hade tagit en bild, klippt in den i ett kollage med en massa andra snodda bilder och kallar det sen för "sin" konst.
När jag mailade honom och konfronterade honom hävdade han att han ägde bilderna nu eftersom han manipulerat dom och att samhället ägde bilderna, inte fotografen! Jag vart SÅ arg! Men han är anmäld nu i alla fall och hoppas jag slipper se mitt ansikte i hans galleri igen! :)

Men det bra som kom ur det hela är ju att min myspace-sida är uppe och aktiv igen :)
Så, om ni har myspace och sådär så kan ni väl kika in och säga hej!

www.myspace.com/moijra

Och just det, min hemsida är lite mer uppdaterad nu också! Ta en liten titt vet ja :)
www.moijra.se
Just det, jag funderar på att göra den helt engelsk, vad tror ni? Svensk eller engelsk?

Inga kommentarer: