29 januari 2009

Fjällen!

Usch, jag är så kass på att uppdatera den här!

Jag har i alla fall varit i fjällen! Helt övertygad om att jag skulle dö tumlandes ner för en backe med ett par skidor flygandes runt huvudet på mig, åkte jag till Stöten med nio av mina bästa kompisar.

Vi hade hyrt väääärldens snyggaste stuga med underbara små rum och en jaccuzzi på altanen. Hur sweet är inte det då?!

Med fantastisk skidinstruktör gick första dagen rätt bra, jag svor lite åt en backe jag inte borde ha åkt i, men på det stora hela var jag rätt nöjd.
Jag hade i alla fall inte dött, inte ens brutit några ben!

Andra dagen följde faktiskt i samma fotspår, helt otroligt nog så ramlade jag bara en gång som var så illa att jag vart lite nervös, slog i bakhuvudet riktigt ordentligt. Men det gick bra! :)

Andra dagen var det dock sån snöstorm att tom liftpersonalen tyckte det var lite galet, det var tydligen orkanvarning nånstans på fjället och försökte man åka till höger i backen så stannade man helt sonika. Det blåste helt enkelt alldeles för mycket!
Det var HELT galet, så vi gav upp rätt tidigt den dagen, det var helt omöjligt att åka när man nästan fick staka sig NERFÖR backen för att det blåste för mycket :)

Så vi åkte hem och lagade god middag och satt i jaccuzzin istället! :D

Måste säga att jag nog kanske kan tänka mig att göra om det här med skidor. Var ju ändå ganska kul ;)

Här får ni lite bilder:

Här åt vi middag, alla tio fick plats vid samma enorma bord :)



Och så här ser man ut när man försöker åka skidor i snöstorm med orkanvarning på, det är jag till höger tro det eller ej :P

Inga kommentarer: