18 augusti 2009

Vissa dagar

är bra, andra är det inte.
Igår var en bra dag, idag var en mindre bra. Trassel med skolan är aldrig kul och även om jag VET att det löser sig så är det en massa energi som försvinner som jag egentligen inte riktigt har.

Det är lite väl mycket som snor min mentala energi just nu men jag även så ofantligt tacksam för att jag har folk omkring som är rejält bra på att reda lite ordning i kaoset igen.
Eller tillföra nytt bra kaos också för den delen. ^^

Dagen började skit, men den ska då fan inte avslutas som skit!

I övrigt så hade jag en liten diskussion tidigare idag rörande att växa upp och vad det egentligen innebär.
Ett av de bästa citat jag hört rörande det ämnet dök då upp från en nyfunnen vän:

"Det finns två olika folkslag; de som tar tag i sina liv, och växer upp och de som tar tag i sina liv, och växer".

Med de orden tänker jag nu tvätta, diska, städa och sen ta på mig min underbara rock med kors på och vara lite busig i höstrusket.
Puss på er!

Inga kommentarer: