10 augusti 2009

Underbaraste lyckorushelg

I helgen var jag på bröllop i Kalmar. Det var de vackraste brudpar jag nånsin sett, Sarah Maria och Hanna, ni är underbarast!
Att vara tärna på ert bröllop var den största ära jag nånsin fått i mitt liv, puss på er!

Bröllopsfesten var underbar och vid fyra var det bara eliten kvar; jag, ett lammkött och en bög <3
Vi skrattade så vi kiknade och fick kramp, vi drack te och vi nattbadade i ett underbart varmt kalmarsund med månen och stjärnorna lysande ovanför oss och med dimma över vattnet.
Jag spelade även in en video som numera kallas för Kalmarantiloperna och kommer finnas på Youtube så fort jag kommer på hur man gör ;)
Den visar två män, skuttandes över en grön äng kl 05 på morgonen, iklädda endast kalsonger och imiterandes antiloper.
Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv tror jag.

Resten av helgen får jag nog summera upp i punktform, det skulle bli alldeles för mycket text annars :)
Några bilder kan jag tyvärr inte bjuda på heller eftersom jag inte fått några än, men det kommer!

Så summa sumarum för helgen, jag har gjort/lärt mig:

* bästa sättet att fördriva tiden i en bilkö är att slå på riktigt bra musik och sen dansa, dansa, dansa

* ätit lammkött och gillat det, rejält

* spenderat flera dygn i total lycka, leendes och skrattandes om vartannat

* legat på en brygga i solnedgång och studerat precis allt i vattnet, och gillat det

* varit vuxen

* varit mer barnslig och spontan än på länge

* varit tärna på ett helt underbart bröllop

* hållit tal för första gången i mitt liv, och totalt glömt det sekunden jag satt mig ner (nervositet ftw)

* skrattat, gråtit, lett och sen börjat om från början igen

* petat på maneter, räkor och småfisk

* badat, badat lite till och sen badat en gång till. I det underbaraste sommarvädret Sverige haft på åratal

* fått sand ÖVERALLT och gillat det

* upptäckt ny underbar musik

* varit vaken alldeles för länge och sovit alldeles för lite och ändå varit pigg

* dansat mig trött, svettig och glad

* insett att själen faktiskt sitter i ögonen och hur lite socialt samspel spelar någon roll om man bara lär sig att läsa ett par ögon

* njutit av vartenda underbart och livgivande andetag.

Tack, Sarah och Hanna, ni underbara, fantastiska, varma, innerligt älskade vänner, för ett underbart bröllop och för en underbar helg.
Trots att jag knappt sovit nåt har jag mer energi och ork än jag haft på månader. Puss på er för att ni finns i mitt liv!

4 kommentarer:

Hanse sa...

du får ju berätta mera!


"Bröllopsfesten var underbar och vid fyra var det bara eliten kvar; jag, ett lammkött och en bög <3"

+

"* ätit lammkött och gillat det, rejält"

= ???? :O

måste kommentera filmen oxå, SAAATAN vad den enda studsar! och älskar ditt skratt i slutet hahah

Moijra sa...

Haha näe mer detaljer än så får ni inte ;)

Haha jag försökte hålla mig för skratt men det gick fan bara inte!

Bollan sa...

Oh låter helt underbart, vilken helg du varit med om. Aningen avis som inte var där och fick se det hela.

Kram Boel "Bollan".

Kommer du på träffen??

Moijra sa...

:)

Kan tyvärr inte komma på träffen, hade vart så kul :(