02 april 2009

Praktik och gamla vänner

Ungarna på min praktikplats är fasiken helt underbara! De är galna, men helt underbara.
Idag fick de för sig att eftersom det nu är sommar så ska man bada. Trots att det är is kvar på vattnet så ska man bada. Med kläderna på.
Efter en hel del skrik och en hel del plask så badade dom faktiskt.. varpå de några minuter senare glatt knatar in i vardagsrummet, droppandes från topp till tå i dyngsura kläder, och med ett fnitter lägger sig på mig som sitter i soffan.
Där ligger de sedan, båda två, glatt fnissandes i flera minuter medan jag bara blir blötare och blötare under högljudda protester.
Nåja, jag torkade ändå rätt fort <3

Efter det gick jag och åt middag med en gammal vän jag nyligen tagit upp kontakten med igen och det blir bara trevligare ju mer vi lär känna varann igen.
Det känns riktigt jäkla kul att hitta tillbaka till lite gamla vänskaper, speciellt när man bara stöter på varann sådär av en slump (nåja, såna existerar väl inte riktigt :P).
Efter middagen gick vi iväg till en annan gemensam vän jag inte heller sett på flera år. Underligt hur det blir sådär, att man glider ifrån varandra för att ett par år senare liksom bara glida tillbaka igen. :)
Där satt vi ett par timmar och snackade en väldig massa skit och hade riktigt trevligt.
Fler såna kvällar indeed. <3

Nu ska jag glo på ett avsnitt av Top model och sen ska jag däcka som en liten gnu, jag är sjukt trött, men glad! :D

1 kommentar:

Ryan Garrison sa...

hope all is good with you budie.. hope to see you soon :)