23 september 2009

Förbannad

För ett tag sen upptäckte jag, via en hel drös av mina fina vänner, att en av mina bilder användes som applikationsbild på facebook.
Det gjorde mig rätt pissed ett tag och ja, jag tyckte det var helt galet dålig stil. Speciellt eftersom jag mailade både facebook och skaparen av applikationen men inte fick något svar alls, från nån av dom.

Anyhow.

Det ligger ganska i lä om man jämför med vad en av mina bättre vänner och den bästa fotograf jag känner råkat ut för nu.
Samt modellen han plåtade..

Det är ju kul när man hittar SIN bild i en tidning, med någon annan fotografs namn kopplat till bilden, med sin logga BORTKLIPPT ur bilden och utan att vare sig modellen eller fotografens namn nämns.

Hur fan kan man göra nåt sånt? Hur kan tidningen ens tänka tanken på att trycka det? Och hur kan man som människa tycka att det är en bra idé att dessutom lägga det på sin blogg? Förstår man inte att fotografen och modellen kommer se det och bli riktigt jävla sura?
http://jennifermakeup.blogg.se/2009/september/min-makeup-show-2009-pr.html

Fotografen som nämns har inget med bilden att göra och söta Andreas och modellen PÅ bilden har inte ens hört talas om det där, än mindre faktiskt godkänt det.

Jag hoppas att Andreas går igenom med sin stämning, det borde han fan göra för det är då fan inte okej!
Usch så sur jag blir! Så jävla mycket bättre Andreas förtjänar än det där! Hans bilder är underbarast och bäst (och det säger jag inte bara för att jag är mer på en del av dom :P Hans naturbilder är det vackraste jag vet).
www.mystic-pic.com

Inga kommentarer: