30 september 2007

Min helg

Den här helgen har bestått av både ups and downs, rätt rejält.

Fredagen var lugn, fick äntligen arslet ur vagnen och började skriva på mitt CV, mitt mål är att kunna skicka det imorgon. Vi får se hur det går med det dock, just nu sitter jag och funderar på vad det egentligen är för saker som jag kan och hur i hela friden jag skriver ett personligt brev som får den här chefen att tycka att just jag är bäst i världen.
Hjälp, jag har aldrig sökt ett jobb förut! :P

Fredag kväll var helt fantastisk! Snälla Joachi drog med mig på Cirque Du Solei och jag trodde på fullaste allvar att jag skulle sluta andas.
Ända sen jag var en liten liten flicka med blont hår så har jag velat se dom live. Inte min innersta dröm i livet direkt, men i alla fall en stark önskan att nångång..
Men ja, bor man i Härnösand så har man inte riktigt den möjligheten sådär _jätteofta_ (inte Las Vegas direkt) och när de väl kom till Stockholm.. ja då hade jag inte pengar. :P
Det löste sig dock och det var helt magiskt!
Två timmar förflöt som två minuter och efteråt kunde man knappt prata, vi bara gick och log båda två! De är så underbara, så bäst!! :D



Efter den fantastiska showen som jag aldrig kommer glömma så länge jag lever drog vi till 90´s.
Snacka om att åka tillbaka i tiden 10 år :P
Enbart gamla slagdängor som man kan utan och innan och dansade till när man var i puberteten, underbart! Var fasiken omöjligt att kliva av dansgolvet.
Dock var det liiiite väl mycket folk för min smak, hade jag vart onyktrare så hade jag nog blivit nertrampad :P
Nu fick jag nöja mig med att bli omkringknuffad och få öl hälld över mig tre ggr, men det är sånt som händer när man är på krogen och det spelade ingen större roll. Dansade så mycket så det torkade fort och lämnade efter sig en fantastisk bakfylleodör bara :P
Det var i alla fall galet kul och jag var inte hemma förrän efter tre ^^

Lördagen var inte fullt lika kul.. den började bra med fika och lite shopping på stan med Hanna ^_^
Dock så fick min kropp nån form av kaffeöverdos eller liknande och jag spenderade resten av dagen och kvällen liggandes i sängen måendes riktigt dåligt :(
Så det vart inget socialande för mig mer på den dagen utan bara en hemmakväll med popcorn och kassa filmer på tv. Inte helt fel det heller förvisso, men när det inte riktigt är självvalt så är det inte fullt lika underhållande :p

Idag ska jag vara duktig, jag har tvättat och jag ska skriva klart mitt CV och det där förbaskade brevet! Om ni kommer på saker som jag kan så hojta till, ska in under ”Övrigt” på CVt :P
Mest konkreta saker typ, jag har körkort och kan med datorer rätt bra (det är de två saker som står där nu).
Det personliga brevet som visar att jag är bäst i världen rent generellt får jag nog försöka knåpa ihop själv :P

Sen ska jag på middag hos svärfar :P

Inga kommentarer: