23 september 2007

Helgen so far

Idag är det söndag och min kropp känns smått övermanglad, lite som en tillplattad grävling som inte dött, utan bara körts över lite och liksom mosats ner i nåt mjukt. Så att man känner sig manglad men inte skadad. Typ.

Fredagen började med att jag, Nelia och Martin åt lunch inne på Universitetet (tja, egentligen satt vi ute) och sen skulle vi plugga.
Jag hann plugga i ca 20 min sen ringer min mamma.
Hon skulle denna helg åka ner till Berlin för att hälsa på en kompis, men nu var hon i Stockholm och behövde underhållas och få nånstans att sova.
Detta för att hennes tåg från Härnösand blivit så försenat att hon missat sitt flyg till Berlin. Yeay. Förseningen berodde tydligen på att det var is på spåren. Dubbelt yeay.

Så, det var inte mycket jag kunde göra utom att packa ihop mina saker igen och åka in till stan för att underhålla min mamma :P
Det var i alla fall en trevlig överraskning för min del, alltid trevligt att träffa mamma.
På kvällen lämnade vi henne dock vind för våg i vår lägenhet medan vi drog på födelsedagsfest, det var sannerligen trevligt det också.

Lördag dag spenderades på en fototräff som var osannolikt trevlig. Jag och Joachi lyckades äntligen hitta på nåt ihop i sessionsväg och det blev en smått (okej ganska rejält) galen frisörsession. Eftersom han nu är min frisör och det tog honom fyra månader att övertyga mig om att det var en bra idé att klippa sig hos honom och att han faktiskt inte skulle klippa av mig allt hår så tyckte vi att det var lika bra att göra nåt kul av det :P
Så, vi hade hysteriskt kul med saxar, löshår, spolar, borstar och kammar ett tag och resultatet är kanske inte så snyggt, men jävligt kul. ^_^
Fick till en seriös session också, som har tegel, tupering, vitt och skuggor som lite småteman sådär. Riktigt nöjd ^_^
Rent fantastiskt nog så var det grymt mycket trevligt folk på träffen också, inte alls lika många socialt inkompetenta gubbsjuka fotografer som dreglar över en och desto fler riktigt trevliga människor som kan vara bra att ha i kontaktlistan :)
Riktigt nice spenderad dag med andra ord.
Lyckades dessutom hitta en fotograf till båda de sessionerna jag gjorde som var duktig, rolig att jobba med och hade vettiga idéer om hur bilderna skulle ordnas med. Det är inte alla dagar det händer! Riktig turdag!

Kvällen ägnade jag åt att snacka skit med lite klasskompisar, dricka lite vin samt bli kidnappad och därmed medtvingad (ganska frivilligt) på en konsert på Debaser. Det var inte direkt en bra konsert, artisten lät helt klart bättre hemma på skiva, men jag hade astrevligt. Jag går verkligen i den bästa klassen någonsin :D

Idag är det en slö dag, det mest seriösa jag kanske tänker ta mig för är öppna en kurslitteraturbok, men det är fortfarande bara ett kanske.
Annars är det godis, film och slöande som gäller, måste ladda för morgondagen, då är det allvar igen ju!
Behöver dessutom vila mina stackars ömmande leder, jag börjar verkligen bli gammal, får så ont i kroppen av att dricka alkohol :P

1 kommentar:

Anonym sa...

hörru.. det är nog tur att du inte kommer på min fest. då hade du fått ännu mer ont :(