01 augusti 2010

Norr part 2

Efter nästan en vecka i norrland har jag återigen blivit påmind om varför jag trivs här och varför jag inte trivs här.
Låt oss helt enkelt bara fokusera på anledningarna till att jag trivs här, jag börjar bara ranta i evigheter annars. :P

Mormor har i alla fall blivit bättre, hon ser det inte själv men det går framåt och den värsta faran får väl anses vara helt över nu. :)
Det tar dock fortfarande väldigt mycket tid, när jag inte är på mammas jobb så är jag på väg till sjukhuset, där eller på väg därifrån känns det som.
Vilket det såklart är värt, men usch så trött i huvudet man blir av det.

Då är det en jäkla tur att det finns trevligt folk, bra ställen att hänga på och en liten oas i all verklighet.

Det är med andra ord tur att det finns Bittens, awesome place!
Enda stället jag på fullaste allvar saknar, var jag än är i världen.
Helgen har spenderats där på kvällarna, med ett Pepsi-drickande som nästintill gör folk oroliga och med en drös med bra människor.

Eftersom min kamera är korkad (eller jag som inte kan den ordentligt än) vart det dock bara några bilder därifrån, jag hade tänkt göra ett mingel-kollage men det gick inte sådär asbra.. ni får de få jag lyckades ta i alla fall :P






Idag fyllde mamsen år, så massa grattis till världens bästa mams <3 :)
Så det har firats med lite paket, med god mat och lite allmän trevlighet så här på kvällskvisten. Nu sitter vi båda i soffan, med varsitt glas vin och tittar på tv, nedkrupna under en filt och i myskläder. Pretty awesome!

Och till sist, Härnösand by night - hemsökta (eller ja, besökta i alla fall) sjöbodar och soluppgång.

Inga kommentarer: